Knihovna Petra Bezruče
v Opavě, p.o.

Provoz Knihovny Petra Bezruče v Opavě
od 12. 4. 2021

Provoz veřejných knihoven se po ukončení nouzového stavu v ČR orientuje na bezpečný návrat k obvyklým službám knihoven. Proto je vhodné v přechodném období důsledně dodržovat principy zvýšené hygieny a promyšlených provozních pravidel pro veřejné knihovnické a informační služby, tak jak je uvedeno v Mimořádném opatření Ministerstva zdravotnictví, č.j. MZDR 15757/2020-47/MIN/KAN a Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, č.j. MZDR 14601/2021-1/MIN/KAN.

  • S ohledem na personální situaci, omezený počet návštěvníků na půjčovnách, nutnou průběžnou dezinfekci prostor a ploch, kterých se dotýká veřejnost a personál, knihovna poskytuje pouze základní knihovnické služby tj. vrácení a půjčování knih. Studovny na hlavní budově a veřejný internet, hrací koutky pro děti na všech pracovištích jsou mimo provoz.
  • Základním pravidlem je dodržování bezpečné vzdálenosti cca 2 m mezi lidmi, a to jak mezi čtenáři a uživateli vzájemně, tak mezi zaměstnanci knihoven, zejména však při poskytování služeb mezi zaměstnancem knihovny a čtenářem, dále se musí dodržovat omezení počtu čtenářů podle plochy jednotlivých půjčoven (15 m²) i minimalizovat pobyt v prostorách půjčoven s ohledem na přípustnou kapacitu výpůjčních prostor.
  • Pro zvýšení ochrany jednotlivce zůstává podmínkou poskytování služeb používání ochranných pomůcek pro zakrytí úst a nosu. Dle Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, č.j. MZDR 15757/2020-47/MIN/KAN je povinný respirátor a to jak pro veřejnost, tak pro zaměstnance knihovny.
  • V půjčovnách je nutno zajistit průběžný úklid, s důrazem na hygienu často dotýkaných povrchů. Pro rychlejší odbavení uživatelů preferujeme objednávky dokumentů předem prostřednictvím služby ODLOŽ, nebo objednávání dokumentů telefonicky či mailem.
  • Provozy knihovny jsou otevřeny podle běžné půjčovní doby.

Uvedená doporučení se mohou změnit v souvislosti s aktuálním vývojem epidemiologické situace v ČR, opatřeními Vlády ČR, případně mohou být ovlivněna zpřesňujícími pokyny orgánů státní správy a samosprávy.

 

Dokumenty lze předem objednávat:

  • přes Vaše čtenářské konto přes webové katalogy (Carmen, Clavius), kde je zpřístupněna služba ODLOŽ
  • e-mailem:
Hlavní budovadospele@okpb.cz, detske@okpb.cz
Pobočka Kateřinky katerinky@okpb.cz
Pobočka Kylešovicekylesovice@okpb.cz
Pobočka Olomouckáolomoucka@okpb.cz
  • nebo telefonicky:
Hlavní budova553 821 700, 553 821 701
Pobočka Kateřinky 553 821 702, 721 884 130
Pobočka Kylešovice553  821  703, 778 748 837
Pobočka Olomoucká553 821 709, 734 394 379

 

Provozní doba na hlavní budově a pobočkách:

Dospělé oddělení
Pondělí8:00 – 18:00
Úterý8:00 – 18:00
StředaZAVŘENO
Čtvrtek8:00 – 18:00
Pátek8:00 – 17:00
Dětské oddělení
Pondělí9:00 – 18:00
Úterý9:00 – 17:00
StředaZAVŘENO
Čtvrtek9:00 – 18:00
Pátek9:00 – 17:00

 

Kateřinky
Pondělí9:00 – 18:00
Úterý9:00 – 17:00
StředaZAVŘENO
Čtvrtek9:00 – 18:00
Pátek9:00 – 17:00
Kylešovice
Pondělí10:00 – 18:00
Úterý8:00 – 15:30
StředaZAVŘENO
Čtvrtek10:00 – 18:00
Pátek8:00 – 15:30

 

Olomoucká
Pondělí10:00 – 18:00
Úterý9:00 – 16:00
StředaZAVŘENO
Čtvrtek10:00 – 17:00
Pátek9:00 – 16:00
Sdílejte s námi ...
Share on Facebook
Facebook

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>